Vežėjo patirtis: UAB „Petva“ transporto parko formavimas

  • Vežėjo patirtis: UAB „Petva“ transporto parko formavimas

    Vežėjo patirtis: UAB „Petva“ transporto parko formavimas

    Norėdami plačiau sužinoti kaip transporto įmonėse formuojamas puspriekabių ar autotraukinių parkas, kokiais kriterijais vadovaujantis pasirenkami jų modeliai ir gamintojai, kalbinome Kaune įsikūrusios UAB „Petva“ vadovą Rolandą Skiparį.

    Ši tarptautinių gabenimų ir logistikos bendrovė, dirba rinkoje 19 metų ir valdo beveik 140 prikabinamosios technikos priemonių. Bendras transporto priemonių parkas – 206 vnt. UAB „Petva“ eksploatuoja 67 „Mercedes-Benz“ ir IVECO bei DAF vilkikus, 40 tentinių puspriekabių, 52 refrižeratorius ir 47 autotraukinius. Bendrovėje darbuojasi 175 specialistai.

    Prikabinamosios technikos parką daugiausia sudaro „Schmitz Cargobull” gaminiai – triašiai autotraukiniai su tentiniais M.SC antstatais, priekabos Z.SC 18V su centrinėmis ašimis ir izoterminės puspriekabės S.KO 24.

    Auga pamažu

    Kasmet įmonės transporto priemonių parkas pasipildydavo maždaug po 11 vienetų. Iš pirmo žvilgsnio lyg ir nedaug, tačiau turint omenyje dvi finansines 1998 m. ir 2008 m. krizes, tai labai puikus rodiklis. Daugelis kolegų vežėjų neįstengė išsilaikyti rinkoje. Žinoma, dar ir dabar toli iki euforijos: sumažėjus užsakymų, tenka dirbti didėjančios konkurencijos sąlygomis.

    UAB „Petva“ strategine veiklos kryptimi buvo ir toliau lieka prekių ant padėklų ir įvairios pakuotės krovinių be padėklų gabenimas tarptautiniais maršrutais. Įmonei tenka ypatinga atsakomybė ir tam nepasiruošus, numatyti tikslai liktų nepasiekiami. Šios krovinių vežėjų įmonės darbuotojų patyrimas ir kvalifikacija leidžia imtis praktinių sprendimų iškilus tokioms sudėtingoms užduotims, kurių konkurentai, kaip komercinių pasiūlymų, net nenagrinėja. Įmonėje ne be pasididžiavimo kalbama: „Mes – geriausi! Jeigu krovinio negalėsime vežti mes, vadinasi, to negalės atlikti niekas kitas.“

    Ekologija ir skaičiai

    Dirbdama Europos rinkose UAB „Petva“ daug dėmesio skiria aplinkosaugai, pradedant draugišku aplinkai įmonės biuru ir baigiant krovinių gabenimo parko atnaujinimu šiuolaikinėmis transporto priemonėmis. Ši bendrovė savo verslo plėtrai pasirinko tentinį M.SC anstatą ir Z.SC priekabą su centrinėmis ašimis. Bendras jų krovumas, prekes kraunant vienu aukštu – 38 padėklai. Juos į šias „Schmitz Cargobull“ transporto priemones galima krauti santykiu 20/18, 19/19 ir 18/20. Toks triašis antstatas su tentine priekaba pasižymi geru manevringumu, o tai labai aktualu važinėjant siaurais keliais, pasienio kontrolės punktuose, manevruojant degalinėse, pakrovimo – iškrovimo bei poilsio aikštelėse. Visa tai suteikia plačias galimybes gabenti bendros paskirties krovinius.

    „Schmitz Cargobull“ autotraukinius, kurių bendrasis tūris – 115 kub. metrų, įmonė pasirinko dėl jų konstrukcijos patikimumo. Vežėją sudomino daugelis šiuolaikinių techninių sprendimų. Tai – įrangos magistralių ir elektros instaliacijos įrengimas priekabos grąžulo korpuse, patogi prieiga prie elektros ir pneumatinės sistemų sujungimų konsolės (kronšteino) ant transporto priemonės važiuoklės. Vežėjas palankiai įvertino ir atraminius domkratus, įtaisytus prieš ašių agregatus ir už jų, o taip pat patogumą naudojantis cinkuotu atsarginio rato laikikliu. Krovinių vežėjai patenkinti ir tokiomis smulkmenomis, kaip plastmasinė dėžė ant Z.SC važiuoklės ir ištraukiamosios kopėčios sunkvežimio ir priekabos galuose.

    Konkurencijos rezervai

    Sėkmingai besiplečianti UAB „Petva“ turi savo parengtą plėtros rinkoje planą. Bendrovė kol kas neturi filialų, tačiau viena iš artimiausios perspektyvos vizijų – savo sandėlio atidarymas.

    Dabar tarp veikiančių įmonės padalinių – techninės priežiūros ir remonto dirbtuvės, kuriose triūsia 15 mechanikų. Čia pagal apžiūros duobių ilgį vienu metu gali būti tikrinami ir remontuojami trys autotraukiniai – sunkvežimiai su priekabomis arba balniniai vilkikai su puspriekabėmis. Be to, netoliese įrengta technikos remonto aikštelė, kurioje dirbama, kai nereikalinga apžiūros duobė ir dirbtuvių įranga. Naujų transporto priemonių techninę priežiūrą atlieka gamintojo servisai pagal garantinius įsipareigojimus. Anot R.Skipario, dėl technikos, įsigytos prieš dvejus metus, įmonė kol kas neturėjo didesnių problemų. Defektai, kuriems pašalinti reikėjo specialistų pagalbos, buvo sutvarkyti techninės priežiūros centre dar nepasibaigus garantijos laikotarpiui. Transporto priemonės su mėlynojo dramblio logotipu buvo pasirinktos atsižvelgiant į praktinę naudą, nesivaikant populiarumo ar madų. Įmonės direktorius tvirtina, kad jis visuomet kainos ir kokybės santykį bei pardavimo antrinėje rinkoje perspektyvą.

    Ką gi, patirtis yra geriausias patarėjas, o vežėjų darbo praktiką su įvairių gamintojų puspriekabėmis ar vilkikais tęsime kituose pasakojimuose.

    Comments are closed.